Du har ideen til et glimrende projekt, og nu er det tid til at få en investor på krogen. Men hvordan foregår det lige? Brug vores guide til at finde frem til den bedste investor til dit projekt.
Er du i målgruppen?
Undgå at spilde din tid og investorernes tid ved at pitche din ide til investorer, som ikke er i din målgruppe. Investorer har ofte fokus på forskellige sektorer, samt projekter i større eller mindre kaliber. Derfor er det vigtigt at du researcher grundigt, så du udelukkende kontakter reelle potentielle investorer. Netop det kan du læse mere om nedenfor.
Kontakt potentielle investorer
Den bedste måde at finde en investor på er at tage kontakt til potentielle investorer. Det handler naturligvis om at gøre det på den rette måde.
Det er vigtigt at du sender en kort og præcis salgspitch, som fanger investorens opmærksomhed. Forestil dig at investorer får masser af henvendelser, og at de skal vælge dig frem for andre.
Hvad ville du gøre, hvis du havde to minutter til at forelægge din ide i Løvens Hule? Det er en glimrende metode til at komme frem til den bedst mulige salgspitch.
Det er især en god ide at vedhæfte dit prospekt i din e-mail til investoren, så han eller hun hurtigt kan danne sig en ide af, om dit projekt er værd at investere i.
Foreslå et møde med potentielle investorer
Du kan passende følge op på din e-mail ved at invitere den potentielle investor til et møde. Her får i mulighed for at sidde overfor hinanden og gennemgå detaljerne.
Det er naturligvis vigtigt at være godt forberedt. Forbered dig på potentielle spørgsmål. Du går glip af en enorm mulighed, hvis du ikke kan svare på halvdelen af de spørgsmål, som der bliver stillet.
Du må aldrig sjuske med din forretning, og derfor skal du være klar på at svare på spørgsmål. Forbered også lækkert materiale som fx en portefølje, som hurtigt får dig til at vinde ekstra point. Sørg naturligvis også for at være i god tid, da du ikke vil starte på den forkerte fod ved at dukke for sent op.